|
|
Campus Helsingborgs husstyrelse - Ledamot (3+0)Husstyrelsen i Helsingborg ansvarar för den operativa hanteringen av infrastruktur-, service- och lokalfrågor på Campus Helsingborg. Det leds av Campus Helsingborgs rektor och är sammansatt av representanter från fakulteten som har utbildningar vid Campus Helsingborg, administrativ personal, studenterna och de som äger och ansvarar för lokalerna vid Campus Helsingborg. Husstyrelsen har ansvar även för och behandlar arbetsmiljöfrågor för universitetsgemensamma lokaler på campus.
Enligt Reglementet § 10.3 åligger det Campus Helsingborgs studentkommitté (CHSK) att välja studentrepresentanter till Campus Helsingborgsgemensamma poster och efter valen meddela tinget om resultatet.Mandatperiod: 1 år, tillträder 1 juli. E-post: rep-chhs@lus.lu.se Särskild vikt kommer läggas vid- Att du är intresserad av arbetsmiljöfrågor.
- Att du har god insyn och är väl förankrad inom studentkårernas arbete vid Campus Helsingborg
- Att du vill driva frågor gällande säkerhet, fysisk- och psykosocial studiemiljö för studenterna vid Campus Helsingborg.
- Tidigare erfarenheter av arbetsmiljöfrågor är meriterande.
Tidsåtgång och ÅterrapporteringHusstyrelsen sammanträder cirka två gånger per termin. Till detta kommer extensivt förankringsarbete gentemot studentkårerna samt deltagande i CHSK som sammanträder ca 3 gånger per termin. Möjlighet kan även finnas att närvara på LUS nätverk för studerandeskyddsombud. AktivaHistorikDu måsta vara inloggad för att se historiken. GDPR och sånt där. |
|
|
|
|