|
|
Lunds universitets historiska museum (LUHM) - Styrelseledamot (2+0)Historiska museets (LUHM) styrelses uppgift är, förutom att ansvara för museets drift och verksamhet, att verka för att museets ekonomi stärks i ett långsiktigt perspektiv samt samverka med andra delar av universitetet, statliga myndigheter och Region Skåne. Några av uppgifterna är att hålla museets samlingar öppna för allmänheten samt informera om och förmedla forskningen som bedrivs. Museet tar hand om arkeologiskt material, äldre liturgiska inventarier och myntfynd från Skåne med undantag för Lunds medeltida stadsområde och Malmö kommun.Mandatperiod: 1 år, tillträder 1 juli. E-post: rep-luhmstyr@lus.lu.se Särskild vikt kommer läggas vid- Att du ser värdet i ett brett utbud av kultur i Lund som en del av studenters bildningsprocess och en del av den sociala lärandemiljön.
- Att du vill arbeta efter museets publika vision som syftar till att förändra museet till ett modernt forum för historisk bildning.
- Genuint intresse för museets verksamhet: forskning och grundutbildning inom arkeologi, konstvetenskap och historia.
- Att du är kreativ och kan se möjligheter för interaktion mellan studentlivet, utbildning och LUHM.
- Erfarenhet av påverkansarbete.
Tidsåtgång och ÅterrapporteringLUHMs styrelse sammanträder 4 gånger om året och sammanträdena varar vanligtvis i 3 timmar. Utöver det tillkommer förberedelsetid inför varje möte. Ingen återrapportering krävs. AktivaHistorikDu måsta vara inloggad för att se historiken. GDPR och sånt där. |
|
|
|
|